Fem stycken

... Personer jag inte klarar mig utan:
Sigrid, mormor, morfar, Rosmarie och min psykolog

Platser jag gillar att vara på:
Kyrkogården, Älvsborgsbron, Orust, havet och sängen

Jobbiga minnen/händelser:
- När min fina barndomsvän Alexander föll ihop i min famn och senare avled.
- Alla bältesläggningar och tvångsinjektioner inom psykiatrin
- De två gånger jag blivit våldtagen och misshandlad
- Då jag fick en så kraftig panikångestattack att jag blev medvetslös och fick vårdas på sjukhus för skadorna jag ådrog mig i samband med det
- När jag blev mobbad i mellanstadiet

Saker jag skäms över/dåliga vanor:
- Jag får ingenting gjort. Får jag väl gjort någonting är det inte förrän jag har "kniven mot strupen"
- Jag dricker alldeles för mycket Cola Zero
- Mitt självskadebeteende. Jag försöker verkligen sluta att skära mig själv, men jag är helt fast. Det känns som min enda tröst när det är som jävligast.
- Jag blev dömd i Tingsrätten
- Min beslutsångest. Nog för att vi alla har svårt att bestämma oss, men jag kan bara inte bestämma mig. Jag får aldrig känslan av att det känns rätt eller blir bra

Tvångstankar:
- Äter jag någonting det finns olika saker av, typ en sallad, så kan jag bara äta en grönsak i taget. Kan alltså inte blanda tomat och gurka och äta det samtidigt. Eller om jag äter lösgodis och det finns åtta olika sorter, måste jag äta det i ordning
- Ser jag någon med en luva som är ut och in, går jag fram till personen och rättar till luvan
- Innan jag går hemifrån tar jag kort på kaffebryggaren, kylen, spisen och dörren så att jag enkelt kan se så att allt är avstängt och låst.
- Jag kan inte hälla upp vatten. Varken i glas eller om jag exempelvis ska göra kaffe eller fylla kastrullen med vatten. Eller ja, jag kan, men jag räknar om och om igen. Häller ut, fyller på och klumpen som består av någon meningslös ångest släpper aldrig. Så jag kan hålla på ett bra tag.
- Jag måste ha någonting som är rosa varje dag.

Saker jag gjort idag(igår):
Sovit, sovit, sovit, handlat och tvättat håret.

Saker jag har framför mig:
En röd äcklig julstjärna hängandes i fönstret. Min iPad. Mina mediciner. Mitt rakblad. Ett glas med vatten.

Sköna känslor:
- När man kissar, pruttar, gråter, stoppar i sig för mycket tabletter och hör regnet smattra mot rutorna

Saker jag stör mig på just nu:
- Morfars snarkande
- Att jag inte sover
- Fåglarna som kvittrar
- JULEN! FUCK IT!
- Att denna egenkomponerade lista tog alldeles för lång tid att göra

Kommentarer:

1 Julia:

Ja, du är ju inte ensam om att ligga vaken nu ;)
Ta hand om dig <3

2 Skåne:

Hej hopp sockertopp!
Roligt att du börjat skriva igen på bloggen, har som sagt varit lite oroligt när du hade uppehåll.
Intressant lista du gjort förresten!
Det där med tvångstankar och att du måste gå fram till folk för att rätta till deras luvor skulle jag vilja se, tycker att det låter hur charmigt som helst:-)
Du ska få en uppgift av mig på tal om listor och saker!
Fem positiva saker som du är bra på och stolt över!
Förresten vad är det där för en gubbe som vaktar julgranarna på bilden? Tar han mycket betalt för en gran:-)
Själv kan jag stolt meddela att jag nu på egen hand slagit in alla julklappar? Det kostade mig bara en hel låda med fula ord och ett halvt pappersbruk med julklappspapper:-)
Nu vill det till att folk uppskattar vad de får också!
Du får en julklapp i förskott i form av en jättekram!
(Haha, stavningsprogrammet ville ha det till jättekran men kram är nog trevligare)

3 Julle:

Fin bild! Kan vi inte få en lägesrapport?

Kommentera här:

Follow on Bloglovin