Ingenting hjälper

Jag vågar inte blunda. Jag vågar inte somna. För jag vågar inte vakna upp imorgon. Det bor så ofantligt mycket smärta i mig just nu. Så mycket spykänslor. Så mycket hat. Så mycket saknad. Så mycket dödslängtan. 
Det finns ingen glädje, lycka, kärlek eller någon hunger efter livet. Hungern efter livet, som jag önskar att jag kunde bota, genom att ge det mat. Men det kan jag inte. Istället svälter och smälter allting ännu längre bort ifrån mig för varje dag som går. 

Det hjälper inte längre att skära sig. Det hjälper inte längre att gråta. Det hjälper inte längre att hata, slå, skrika eller vad fan som helst. Ingenting hjälper. Och nej  - jag vill inte bli fullproppad med mer mediciner som läkaren på något märkligt sätt tror ska hjälpa MIG att klara av vardagen. Elvanse, Topimax, Abilify, Cipralex, Haldol, Cisordinol och Stesolid/Temesta på morgonen, inget mer jag kan få??? Kan jag inte få domna bort lite till? Vissa av medicinerna går ju emot varandra, men visst, tryck i mig lite till. 

Jag är så... Jag vet inte vad. Så jävla arg, besviken, ledsen, förvirrad och trasig. Jag vantrivs så mycket. Jävla liv. Jävla helvete. Jävla jag


Kommentarer:

1 Skåne:

Hej!
Hur ligger planering efter helgerna för dig?
Kommer det närmare med behandlingshem eller?
För att förhoppningsvis lätta ditt humör en aning kan jag berätta hur synd det är om mig:-)
Trillingnöten är borttagen ur Paradisaskarna och ersatt med något hallon/lakrits otäckt!
Intet ont anande bet jag i en bit och så kände jag lakritssmaken sprida sig! Jag avskyr lakrits!
Vad kommer regeringen att göra åt detta!
Visst är det obeskrivligt synd om mig:-)
Kram

2 Åsa:

Fina fina du. Jag tror du behöver bli avgiftad från all medicin. Rubbet bort och sen äta ngn enstaka. Jag tror du behöver komma ut och gå, röra på dig och hitta en motionsform som du kan ta till. det ger dig endorfiner som du behöver för att känna glädje och lycka. Du behöver bra kost, nyttig och näringsrik mat.
Å jag säger inte att det är lösningen på allt, men en del. Å en jädra massa stöd runt omkring dig.
Kan du inte sätta upp 1 enda mål med din dag och det är att gå ut och ta en powerwalk, minst 1/dag. Å äta frukost, lunch och middag.
Jag vet när jag inte äter ordentligt och är ledsen så blir det bara värre.
Kanske är det så för dig också.
Stor stor kram på dig <3

3 Sigrid:

Inte jävla du. Jävla vård. Jag vet inte vad jag skulle göra utan dig.

4 Anonym:

hjärtat krya

5 Anonym:

Försök skapa en struktur över vardagen, men inte med för många krav.. Det ska vara en struktur som är hanterbar! Och fasta rutiner! Sova behöver vår kropp för att återhämta sig.. När det gäller medicinen, kontakta läkaren och gå igenom varenda en så ni kommer fram till en bra lösning! Det tar ju ett tag också innan ev medicin börjar fungera som den ska.. Hoppas det blir bättre! Kram!

6 Skåne:

Gott Nytt År på dig!
Ut med gamla sorger och bekymmer!
In med hopp och kärlek som hjärtat rymmer!

7 Rejt:

Åsa; Detär inte så enkelt. Vore det så enkelt som att motionera och "äta rätt" hade alla kunnat må bra. Det kan vara hormonproblem, sköldkörteln, neuropsykiatriska problem och mycket annat. Jag hade en vän som du; Hon trodde hon kunde bota min ångest och depression samt enorma sömnbehov med mat. Jag gick upp 8 kilo i vikt men mådde precis lika dåligt för det. Att tro man kan bota dåligt mående med mat och motion är naivitet som påvisar att man aldrig mått så själv. Därför tycker jag de tär förolämpande att skriva så till någon som mår dåligt.

8 Åsa:

Kära Reijt,
nej jag vet inte hur det är att mås så dåligt under en sådan lång tid men jag vet att inget kan bli värre av att försöka hitta en struktur i livet, ha små små delmål som man klarar av. Det stärker en människa oavsett måeende att försöka genomföra bra saker för sig själv. Kroppen mår skit av dålig mat, av godis och skräp. Kroppen mår ännu mer skit av att proppas full med mediciner som mixas över alla gränser. Kroppen är en maskin som behöver skötsel och omtanke och om det innebär 1 promenad / dag så är det bättre än inget. Kroppen behöver sina endorfiner för att kunna läka.
Du som människa måste försöka jobba för dig själv och din kropps välmående för att kunna bli friskare.
Jag tar det som en ren förolämpning att du kommer in och rättar mig utan att förstå ett dyft av vad jag menar. Gick du upp 8 kg för att du började äta rätt eller rör på dig gjorde du något som var grymt fel, eller så behövde du de där 8 kg:na
Jag fattar att det inte är svaret på allt, men jag VET att svaret är inte mediciner och dåligt leverne, det stjälper mer än det hjälper i det långa loppet.
Självklart FATTAR jag att det inte är den ENDA lösningen, men att ge din kropp som är som e bil service har aldrig skadat någon, tvärtom. Å att klara av ett mål om dagen ger dig en bra självkänsla, en mycket bättre självkänsla än inte göra ngt å fortsätta förakta sig själv ännu mer.
Du behöver en kram så du får en av mig
Kram <3

9 Anonym:

Är din läkare dum i huvudet? DU KAN EJ TA ÅNGEST DÄMPANDE MED ELVANSE. pröva en morgon att bara ta elvanse. Tar seriöst ensam bort ångest. Då det är en add/adhd medicin fattar väl alla att man inte tar ångestdämpande med det?

10 M:

Fina du! skumläste lite i din blogg, hoppas du hittat en styrka som kan ta dig dit du vill och låter detta året, som du kan se som em nystart :) bli ett kickass år!
Önskar dig all lycka % god fortsättning, you can do it

Kommentera här:

Follow on Bloglovin