Kan du inte bli bra nån gång?

Träffade mamma idag när jag var hemma hos mormor och morfar. Hon är jättesmal. Tom. Tyst. Borta. Förrvirrad. Ensam. Jag klarar inte av att se henne såhär. Det var ju bättre ett tag efter att hon fått ECT-behandling(elchocker), hon var som en ny människa. Hon började prata. Aktivera sig. Äta. Ta tag i saker och ting. Men nu är allt som bortblåst igen. Tillbaks på ruta ett. DEN DÄR JÄVLA RUTA ETT. 

Jag pratar knappt med dig längre, mamma. Det går inte, det leder bara till än massa bråk och annan skit som jag inte pallar med just nu. Vi ska snart skiljas åt. Det gör så himla ont i mig. Det känns som att jag sviker dig. På sätt och vis gör jag ju det, men ändå inte. Jag bara hoppas på att du inom kort hittar något som gör ditt liv värt att leva. Så att du kan börja jobba igen. Umgås med människor. Vara ute och göra saker, som du tycker är kul. Snälla, låt detta ske. För jag klarar inte av att se dig såhär ensam och ledsen. Snälla mamma...♥

min favorit <3<3

Kommentarer:

1 sandija-döv-adopterad-fotografi:

Kämpa på, var stark. Jag vet hur det känns.

2 Skåne:

Hej!
Jag tycker synd om din mamma, hon verkar inte ha det så lätt.
Skönt att mormor och morfar finns.
Förstår att det gör ont i dig, speciellt om ni inte kan ha det som förr när det var bra.
Du skriver att hon fick behandling innan och blev bättre men nu är sämre igen.
Försök se det så här, har hon blivit bra innan så kan hon bli det igen!
Jag är ingen expert, långt därifrån men en sak vet jag. Att du behövs!
Din mamma älskar dig och skulle du försvinna krossar du henne. Även om ni bråkar och inte ses så behöver hon din kärlek, lika mycket som du vet att hon älskar dig.
Det är inte lätt och kommer inte att bli lätt men hoppet finns alltid där och du är inte en sådan som ger upp!
Söt kisse förresten , vad heter den:-)

3 Annika:

Söt!

4 Malin :

Hur dåligt du än mår så kom ihåg att du är stark, det lyser igenom att du är en kämpe.
Förstår att du lider av att se din mamma må dåligt, men det är inte din fight att ta, du kan inte laga henne. Och det är inte heller din uppgift.
Du kommer snart stå på egna ben och du kommer greja det!

Kommentera här:

Follow on Bloglovin