Är så trött på mig själv

Ingen förstår. Ingen förstår hur det känns. Hur ont det gör. Hur livet plågar mig. Hur jag snart ger upp på riktigt. Inte bara ger upp för tilltälligt, utan föralltid.

På måndag är det rättegång. Jag misshandlade ju mamma i somras, genom örfilar och slag. Jag har erkänt. Jag står för det, jag ångrar det inte. Annars är det inte mycket som händer. Inga läkarsamtal, bara dag-permissioner vilket innebär besök på kyrkogården, långa promenader och så har jag varit en hel del hos mormor och morfar.

Jag vill ju inte mer, för jag vill inte ha det så här. Det går bara inte. Har förresten inte skurit mig på två veckor nu, hurra. Men matproblemen börjar bli allt större, kaloriräknaren finns där hela tiden. Fan vad livet suger. 


Kommentarer:

1 Sofia :

Hejsan fina du.
Jag tror att du inerstimme inte vill ha det som du har nu såklart.
Utan bara få leva normalt
Tycker psyk ska utreda dig ordentligt o utgå därå.
Mellan raderna i det du skrivet ser man att du behöver kärlek . Stöd och någon som är beredd
Att vilja hjälpa dig du måste känna dig trygg ställer ja upp
Som mail vännen vill hjälpa dig så mycket

2 Emma_A:

Bra att du inte har skadat din fina hud! Tråkigt att det behövde gå så långt som till rättegång mellan dig och din mamma :-(.
Du måste försöka vilja förändra ditt liv. Istället för att lita på att någon annan gör något så försök att fundera på vad du vill göra, hur du vill livet ska se ut för att du ska vara lycklig. Jag tror på dig <3! Jobbig period i livet, men du kommer att fixa det! Kram <3!

3 Sofia :

Omm
Du vill
Så kata allt du vill på mig
Vill hjälpsmm

4 Skåne:

Hej!
Du gör framsteg, grattis!
Bra jobbat att du inte skurit dig på ett par veckor, fortsätt så.
Bra även att du är ute och rör på dig, långa promenader är inte fy skam.
För det tredje är det roligt att du är och hälsar på mormor och morfar, tror säkert att de uppskattar dina besök!
Håller tummarna för dig!

5 trött-på-att-vara-trött:

Är du väldigt trött förutom att du är deprimerad och har ångest? Kan vara utmattade binjurar. Gör följande test; gå in i badrummet och släck ljuset, stäng dörren och ta en ficklampa och lys i kanten/vrån av ögat. pupillen drar då ihop sig men om den efter några sekunder börjar "pumpa" och inte håller sig stilla, har du utmattade binjurar som ger en oerhörd trötthet, depression och ångest. testa då ett preparat som heter adrekomp, i hälsokosten på nätet. Inom 4 veckor ska du må bättre.

Själv har jag diagnosticerats med giftstruma, alltså en överaktiv sköldkörtel och efter 2 års behandling mår jag fortfarande sjukt dåligt. Har försökt begå självmord många gånger, lider av extrem trötthet, koncentrationssvårigheter, minnesproblem, extrem ångest, svampinfektioner, munsår und so weiter.. har just gjort detta test och fick då veta att jag har utmattade binjurar så ska börja med adrekomp. En väninna rekommenderade det efter att ha "fått sitt liv tillbaka" då hon började med det. testa det, funkar det inte har du bara förlorat 119 kronor liksom.

6 mår själv inte bra:

Heja Sanna. Du är starkare än du tror. Dax att visa världen och soc/psyk att du kan stå på egna ben. Lägg upp små mål varje dag. När dagen är slut så känner du dig nöjd över det du gjort. Funkar kan jag lova. Men snälla sluta hota med självmord. Du är inte den ända med psykiska problem och kan vi andra leva med det kan du med. Kram på dig.

7 Åsa:

Hej fina kakan..vad glad jag är att få läsa ännu ett inlägg hos dig.
Skippa räkna kalorierna..lev och njut, du är så liten som en liten fågelunge..
Så glad att höra att du inte skurit dig, bra!! Jättebra! Du ser, du kan!
Var stolt :)
Bra att du får göra lite saker...
Men du..du måste vilja själv som så många skriver. Så länge du själv inte jobbar för att må bra, så börjar du inte må bättre.
Delmål, varje dag. Hitta din egen mening med livet. Det kan vara vad som helst. Promenad, städa rummet, göra lite styrkeövningar, ringa en vän, våga våga våga..det är så du mår lite bättre för varje dag.

Stor kram Åsa

Kommentera här:

Follow on Bloglovin