I will be back soon

Hej på er. Vill till en början be om ursäkt för inlägget jag skrev häromdagen, som jag nu raderat. Otroligt ogenomtänkt och impulsivt. Sorry. 

Sedan ville jag även skriva att jag kommer ta en paus från bloggen. Jag mår inte alls bra nu(nähe:PpPp) men den senaste månaden har det hänt något speciellt. Och igår/idag bröt det sista loss för att få ihop vad problemet varit - en psykos. Jag har sjuka vanföreställningar, ser det mesta som är på lite länge avstånd som djur gjorda i  konst(typ träpinnar) och exempelvis biljettautomater till bilen förvandlas till olika stora okända karaktärer. Och så har konstiga människor dykt upp, ofta väldigt långa, som alltså inte finns på riktigt. Men jag ser dom så tydligt ändå. 
Sedan så böjs även allting, det ser precis ut som vågor. Osv. 

Det känns som en skugga som är efter mig hela tiden i blicken. Har långvariga overklighetskänslor. Jag känner att någon annan har kontrollen. Jag har dock inga hallucinationer, men tvångstankarna är värre än någonsin och jag har pratat med mig själv rätt så mycket. Tragiskt men sant. Det här känns inte klokt. Jag är mitt inne i en äcklig psykos. Jag kan inte förstå att jag har drabbats av detta. Det är inte jag. 

Jag kommer alltså fördjupa mig och skriva mer sen när tiden är inne. Om tre dagar eller en månad - jag vet inte. Jag hoppas ni fortsätter läsa och kommentera min blogg, för det är NI som får mig att orka. Och ni har ju hängt med så himla länge nu. Jag är så tacksam över er. Hur fina och kloka ni är. Massa kramar och kärlek till er<3<3



Kommentarer:

1 Karin :

Skönt att höra ifrån dig, blur alltid orolig när du lämnar sådana inlägg som sist!
Ser så fram emot dagen då allt vänder för dig och du får rätt behandling och hjälp. Jag vet att den dagen kommer. Håll ut!
Kram

2 Linn:

Hej!

Jag hoppas allt löser sig för dig och att du får rätt hjälp och behandling. Det förtjänar du, ingen ska behöva må så dåligt och genomlida det du går/gått igenom. Tänker på dig!

Stor kram.

3 Åsa:

sätt dig själv främst fina du..vi finns kvar när du vill. Stor kramis till dig

4 A:

Så bra att det kom
fram. de är duktiga på att missa sånt. hoppas du får bra hjälp. ta hand om dig <3

5 Emma:

Hej Fina! Vem som helst kan råka ut för psykos och det kan utlösas av jobbiga händelser i livet men även av "självmedicinering". Mediciner är nödvändiga ibland, men de kan vara till ondo också och får en att må ännu mer dåligt. Det är för jävligt att du inte har fått rätt hjälp, men det är inte för sent och jag vill och hoppas att du börjar försöka att sluta/trappa ner självmedicinering för att jag vet att du kommer att kunna tänka klarare och du kommer att slippa de djupaste dalar/psykoser om du inte självmedicinerar. Du har styrkan och kraften i dig att fortsätta att leva. Du har en framtid. En ljus sådan. Bara du ger det en chans och behandlar dig själv med respekt. Du är så värdefull!!! Jag och många andra med mig tänker på dig och skickar tusen miljoners styrkekramar till dig <3!

6 Emma:

Kämpa på!Det viktiga är att komma till rutiner. Försöka att trappa ner mediciner, komma tillbaka till skolan. Såna som mig och dig behöver det. Nu är jag äldre än dig, men rutinerna har räddat mitt liv. Kram <3!

7 T:

hoppas du mår okej <3

Kommentera här:

Follow on Bloglovin