Tretton saker ni antagligen inte visste om mig

- Jag har aldrig sett Titanic

- Jag vill bli brottsutredare eller projektledare

- Jag utreds för OCD

- Jag är jämt extremt okoncentrerad och rörig i huvudet. Och mitt minne... Det ska vi inte ens tala om. 
 
- Jag är väldigt omtyckt av människor. I princip varenda gång jag möter en ny människa, gammal som ung, så byggs det en relation. Folk får ofta ett starkt förtroende till mig, vilket ibland blir jobbigt då jag får än massa krav som jag sällan klarar av

- Mitt liv styrs så otroligt mycket av min ångest. Nästan allting ger mig påtaglig ångest. Alltifrån att äta, skratta, umgås med folk, kolla på tv och koncentrera mig. Jag har dagligen starka påslag och så gott som varje dag drabbas jag av panikångest
 
- Jag är fruktansvärt glad över att jag har fått diagnosen ADHD. När jag gjorde den neuropsykiatriska utredningen trodde jag på riktigt att jag var i himlen. Jag fann mig själv. Hela mitt liv fanns på några papper, när jag skulle göra skattningsskalan. Jag fick äntligen svar på varför saker hade varit och fortfarande är som det är. Dock så tog det alldeles för många år till att komma fram till diagnosen. Tyvärr är det oftast så det är när man är tjej och har ADHD
 
- Jag gick ut med 25 poäng i nian. 

- Jag har vansinnigt bra lokalsinne. Jag vet t.ex. var alla spårvagnar och bussar går. Och även alla dess hållplatser
 
- Jag är väldigt impulsiv. Det gäller allt. Allt ifrån att gå och shoppa, äta, ta tabletter, skada mig och reagera. Det blir alltid bara nu nu nu nu nu. Och aldrig hinna tänka efter hur det blir sedan 

- Jag är otroligt klumpig. Det räcker med att jag kollar på något så ramlar det ner. Jag går jämt in i saker, ramlar, tappar grejer osv. Men som min psykolog säger, det är bara charmigt ;PpPpPp

- Jag får ofta blackouts. Jag blir alldeles tom, förvirrad och rädd. Dom kan verkligen komma när som helst. 

- Att göra denna lista tog en timme. Haha, förstår ni nu... ;)

Kommentarer:

1 Anonym:

PTSD kan likna ADHD, feldiagnostiseras ofta. PTSD kan vara en möjlig anledning till varför du får blackouts och har svårt att koncentrera dig.

2 Skåne:

Hej hopp!
Har du lagt märke till hur mycket som har fyra bokstävers förkortning?
"Jag är en HBTQ som har DAMP och ADHD, bantar med LCHF, köpt en bokhylla på IKEA, kollar vädret på SMHI, tycker vi ska gå med i NATO och ska börja jobba på LKAB!
XOXO YOLO

Svar: Haha så sant!
ANTECKNAT

3 Agnes:

Kul med brottsutredare! Tror att typ polis hade varit ett jättekul yrke :) Du har inte funderat på jurist? Jag pluggar till det nu och tycker att det är så kul! Fantastiskt att ha ett mål att sträva mot som man verkligen är taggad för att nå. Jag VET att du kommer nå alla dina mål också. Dels kommer du att komma hem och känna dig bättre, och dels kommer du att kunna bli brottsutredare eller projektledare om du vill. Allt du går igenom just nu är det som kommer att göra dig starkare och bättre än andra, och konkurrera skiten ur sånna som mig. Tänk, vad mycket du har klarat av att gå igenom hittills! Så mycket som så många aldrig skulle klarat. Vill så mycket peppa dig till att klara allt annat också, för du kan! Och så möts vi ute i arbetslivet om ett par år :) Kramar

4 Hanna:

Hej kan man få kontakt med dig på kik? Skrev ett meddelande men det stod att du varit utloggad länge så tänkte bara fråga om det är nått du använder fortfarande ? :)

Svar: Det är något fel på min KIK. Ingen service står det. Har prövat att båda radera den och ladda ner den igen och även startat om min mobil osv men det går inte. Prövade även att göra en ny KIK men det gick inte heller...
ANTECKNAT

5 Bara anna:

Hej! Hittade in hit via Tyras blogg och kunde inte sluta läsa när jag väl börjat.
Usch, vilket helvete du har! Kan lite förstå det sär med ångesten för det är något jag själv upplevt, skitjobbigt. Trist att vården är som den är, bara förvaring liksom. Hoppas nu behandlingshemmet blir bra för dig.
Du är verkligen så otroligt söt och ditt hår är fantastiskt, om du bara kunde få riktig hjälp så du kan leva ett ok liv.
Får du gå ut som du vill nu eller måste du bara vara där inne?
Jag tittar in här igen och ser hur det går för dig....
KRAM

Svar: Tack fina du! Jag får ha permissioner ibland, men då måste både mina vänner och familj hämta och lämna mig. Kram!
ANTECKNAT

6 Hanna:

Okej va tråkigt med krångel på KIK.. läste nämligen lite längre bak i arkivet att du ville snacka med någon där och jag känner igen mig så mycket i allt du skriver men får ingen hjälp någonstans ifrån..

(Du behöver inte publicera detta om du inte vill) :)

Svar: Jag mejlar dig!
ANTECKNAT

7 Malin:

Fin blogg! :)

8 Joseifna:

Hej! Vilken fin blogg du har! Älskar verkligen din design och dina inlägg! Kram från en läsare :) Gå gärna in på min blogg --> Lafina.blogg.se

9 isa - live your dreams:

men huh, massor som stämmer på mig! Kanske gemensamt för alla psykiskt instabila människor! haha ;) Kram!

10 sandija-döv-adopterad-fotografi:

Jobbigt.. Jag vet precis hur det känns för att jag har det vissa också.

Kommentera här:

Follow on Bloglovin