Det krisar

Vill inte tänka. Vill inte känna. Vill inte andas. Vill inte leva. 

Vill bort. Bort från all sorg, hat, hopplöshet och ångest. Jag har försökt så länge nu, lite för länge. Bensinen är slut. Motorn fungerar inte. Vindrutetorkarna fungerar inte. Alla fönster och tak är borta, det finns inget skydd längre. Jag är en övergiven bil. Som väntar på att bli bogserad till soptippen. Fast i mitt fall, graven. Det är dags för avsked. Säga hejdå till... Inget. Möjligtvis mina vänner som inte visste något. Och den så kallade familj jag en gång hade. Jag dolde det så väl. Förlåt. Jag känner mig så falsk. Jag är så besviken på mig själv. Jag förstår inte hur jag hamnade här. Varför det gick så fel. Varför jag inte mår bättre trots ett tjugotal inläggningar, KBT, DBT och hur mycket samtal som helst med både läkare, psykologer och socionomer/socialsekreterare. Varför? Varför är jag kvar? Varför kommer jag inte vidare? Varför hittar och GÖR inte någon något mer konkret, förutom att sitta och ge mig falska förhoppningar om att det finns så bra planer och boenden som jag ska till? Jag vill inte höra meningar mer som "Vi gör allt vi kan. Nu har vi cheferna på våran sida. Nä nu vill min chef inte längre betala platsen" osv. Fan!!! Det finns så bra hjälp att få, som både jag och alla andra vet att jag behöver. Men jag kan liksom inte vänta mer. Jag kan inte med att göra en till utredning. Jag kan inte med att träffa en enda till läkare som jag inte träffat innan. Alla tycker och tänker så himla olika. Spottar ut olika diagnoser hit och dit. Jag vet inte hur jag ska tänka. Hur jag ska definiera mig själv. Vem jag är. Vad jag ska förhålla mig till. 

Det är så mycket mer som har hänt som jag aldrig skrivit här på bloggen. Det är privat. Jag vill hålla det för mig själv. Men det gör så jävla, jävla ont. Jag önskar att jag kunde limma ihop mig själv. Hitta tillbaka. Men jag kommer aldrig kunna göra det. För jag är 24 timmar närmare att avsluta mitt liv. Att ta dessa äckliga tabletter som fastän att de är så äckliga ändå frestar mig. De ligger där, på bordet bredvid sängen. Fem kartor. Med 10 stycken tabletter per karta. Och så en Cola Zero flaska fylld med vatten. Jag är så himla redo. Äckligt redo. Jag tror inte att jag klarar det här. Fan. 

Jag har tagit mina lugnande, både Stesolid och Temesta. Och så min sömnmedicin. Det går ändå inte att fly. Inte att sova. Inte att leva. Det går inte att göra någonting för det. 

Kommentarer:

1 Åsa:

Jag förstår hur mörkt det måste kännas. Jag vet inte ens om mina ord eller andras ord betyder något här inne.
Jag vet inte vad som behöver ske mer än att du måste vilja själv. Du måste också jobba för att må bättre.
Jag har ingen aning om hur du gör eller vad du gör för det skriver du aldrig något om.
Varför berättar du inte för dina vänner..varför berättar du inte för dem du har runt dig? det är inget du ska skämmas över.
Jag vill inget hellre än att du ska må bra, men jag är varken läkare el psykolog, det jag är är en medmänniska som bryr mig.
Kramar i massor till dig

2 Anonym:

Håll ut för fan, något måste finnas kvar inom dig för att du ska orka skriva, håll ut.

3 Anonym:

Håll ut för fan, något måste finnas kvar inom dig för att du ska orka skriva, håll ut.

4 Maria:

Det finns så mycket att leva för, även om det inte känns så nu. Jag hoppas att du hittar styrkan och kan ringa efter hjälp ist. Du är värd att leva ett bra liv och det kommer tider som är bättre än vad det är nu. Stor styrke kram till dig från en som varit i liknande situation.

5 Hedda:

Hej! Tänkte bara ge dig ett litet bloggtips: http://vimotdem.blogg.se! Hon la förvisso ner sin blogg för ett år sedan men man kan ju läsa igenom arkivet. Tror du kan känna igen dig lite, hon skrev/skriver så himla bra <3 kram

6 Anna :

Måste fråga dig om du faktiskt vill ha hjälp??? Ser att du har ett stort skrik på hjälp men du verkar ej redo o taimot den?

Kommentera här:

Follow on Bloglovin