Vad trött jag blir!!

Min socialsekreterade lovade mig som så många gånger förut "Den här veckan får du ett beslut, jag lovar". Den här gången trodde jag verkligen det och all personal på avdelningen trodde också att det nu äntligen skulle bli någonting. Men näe. Idag jobbar hon inte ens. Och inget beslut har kommit heller.
Läkarna här skulle försöka komma i kontakt med hennes chefer, men vad spelar det för roll eftersom dom uppenbarligen inte vill hjälpa mig. Soc leker med mitt liv. Jag klarar det inte. 

Kommentarer:

1 Entjej:

INTE okej att myndigheter lurar en men tyvärr fungerar de så. Möten på möten på möten men det händer noll. All talk and NO action! Ska något hända får man göra det själv. Som bibeln säger: Själv är bäste dräng.

Förstår du är besviken men skada inte dig själv, snälla lova det? Du är för söt och go' för det.

2 Emma_A:

Jobbigt att bli besviken av vuxenvärlden om och om igen :-(. Men jag tror att alla de vuxna som finns runtom dig vill visst hjälpa dig, men tror också att de vill vara säkra på att du får det bästa och tryggaste hemmet. Och de är extranoga med att hitta ett bra hem för dig där du kan komma på fötter igen, tror på dig själv, få annat i livet än det du har nu. Där det finns resurser att finnas för dig hela tiden, där du får ventilera dina tankar, där du blir kramat och tröstat oavsett tid på dygnet. Där du börja få tro på dig själv och framtiden igen. Jag tänker på dig varenda dag. Tusen kramar <3!!!

3 Åsa:

Jag blir så jävla förbannad på de som handlägger dig.
Du har min mailadress, ge mig namn och nr eller vart jag kan nå personen i fråga så ska jag föra din talan, på ett civiliserat sätt men med auktoritet. Jag kommer aldrig säga vart ifrån jag läst det jag vet, de kan inte bhandla en människa på det här sättet. Jag säger att jag är din vän.
Vill du ha min hjälp maila mig. Jag står upp för dig.
Kramar Åsa

4 Emma_A:

Bra Åsa! Fler borde vara såna som dig!!!

5 Emma_A:

Bra Åsa! Fler borde vara såna som dig!!!

6 Skåne:

Hej!
Jag tycker arr du ska låta Åsa hjälpa dig. Känner henne inte men hon verkar vara mycket förnuftig och vill verklig hjälpa dig.

Kommentera här:

Follow on Bloglovin