Jag har ett svart moln över mig

Jag försöker uppskatta dagarna. Hitta en mening med livet. Hålla modet uppe. Ta mig igenom dagarna. Men det är svårt nu, riktigt jävla svårt. Jag blir sviken gång på gång. Det lovas saker, det görs planeringar och allt låter som att det ska bli så himla bra och att det kommer ordna sig. Men det gör det inte. Det blir fel varenda jävla gång!!! Hur svårt kan det vara att lyckas en endaste gång? Jag är så besviken. Och så full av ilska och hopplöshet.

Jag försöker tänka klokt. Inte göra korkade saker. Så som att ta tabletter. Men jag kan inte stå emot längre. Fan vad jag längtar tills magen är full av äckliga tabletter. Äckliga jävla tabletter. 



Kommentarer:

1 koko:

Det kommer komma en dag då allting kommer vända. Se det som ditt ljus i livet, ha hoppet uppe även det känns omöjligt nu, för en dag kommer allt vända. Jag lovar dig. Jag lovar... Jag tänker på dig och hoppas du får ett bra besked om något snart! Kram koko

2 Rebecca:

Hej gumman! Jag har massor med insikter o värdefulla saker att säga till dig som jag VET VERKLIGEN kommer hjälpa dig. Jag har bestämt mig för att skriva allt jag kommer på till dig o verkligen stötta dig. Jag vill vara med o hjälpa dig till ett bra liv. Jag ska tänka lite på vad jag vill säga till dig just nu. Vill få med allt men just nu lite dålig ork att skriva ner allt.
Jag återkommer.
Men några ord på vägen sålänge.
TA DET L U G N T
BARA VARA
KÄNN DET SOM DU KÄNNER
MÅENDET E VÄLDIGT NYCKFULLT - VAR INTE RÄDD FÖR DET SOM POPPAR UPP I MÅENDET - REAGERA INTE MED RÄDSLA PÅ DET SOM POPPAR UPP - BARA KÄNN DET O TÄNK JAHA SÅ KÄNNS DET NU.
DITT INRE E ETT LANDSKAP - VAR INTE RÄDD FÖR DET SOM FINNS DÄR INNE, IBLAND STORMAR DET, IBLAND REGNAR DET - VAR MED I DET SOM HÄNDER DÄR INNE.
TA DET V A R S A M T MED DIG SJÄLV,
F Ö L J DITT INRE.
Det jobbiga är inte farligt.
När jag säger att du ska följa dig själv så menar jag på ett bra sätt, inte skrida till handlingar som inte e bra, utan bara känn det som händer där inne. Det e inte farligt.
O en sak till - du får inte sluta äta! Det e jätte viktigt för dig nu att du får njuta av mat o vara mätt. Man blir nervös o ojordad om man inte äter. O du har det tufft nu. Du behöver verkligen äta.
O sen behandla dig själv bättre.
Säg inte dumma ord till dig själv - inte konstigt att du får så jobbiga känslor... Mkt av dina jobbiga känslor tror jag beror på din behandling mot dig själv o att du skadar dig själv.
Ditt inre e skört nu. Din själ behöver lugn o ro.
Du måste vara S N Ä L L o ta det L U G N T.
O bara vara.
Tänk på själv respekt oxå. Vad innebär det för dig?
Puss å kram gumman!
Det ordnar sig. Jag känner på mig det.
PS jag hade en dröm om dig att du kommer uppnå ett helt vanligt liv. Det kändes som ett budskap. <3 <3 <3

Svar: Men åh vad du är söt! Tack snälla du<3<3
ANTECKNAT

3 Åsa:

Jag förstår din ilska och frustration, men vad ska tabletterna göra tror du?
Antingen dör du, eller så blir du en grönsak och sängliggandes och kan verkligen inget göra av livet.
Inget å chansa på alls.
Ta och jobba vidare med dig själv så kommer det snart en ljuspunkt <3 en dag i taget.
Skippa tabletterna, de är ingen utväg någonsin..
Kramar till dg

4 Lizette:

Hej!

Du verkade så intressant. Såg din kommentar på blondinbellas blogg. Skulle du vilja jobba med att föreläsa om ekonomi i skolor?
Jag är 20år och har jobbat sedan jag var 14. allt går och om man. Jag skulle vilja tillsammans med någon bilda ett team som kan åka runt till skolor och berätta vikten av att jobba. Gå gärna in och kolla min blogg, så ser du lite mer om vad jag brinner för i ekonomi. Ha en fin dag.

5 Rebecca:

Hej igen! Tack för ditt gulliga svar <3 jag blev jätte glad.
Ett tips till :
Du har ju känslomässig energi inom dig som behöver komma ut efter vad jag förstår.
Att du håller tillbaka dig själv o dina känslor.
Jag kom på nu när jag låg i sängen att man kan släppa lös allt inom sig själv.
Man behöver inte nödvändigtvis uttrycka sig.
Rättare sagt det e inte alls ett måste att man måste uttrycka sig för att släppa loss.
Släpp loss allting inuti. Håll inte tillbaka någonting. Din undertryckta energi kommer pysa ut iaf bara du släpper loss den.
Min åkte ut genom huvud-chakrat.
Lägg dig på sängen o ge efter för vad du känner - låt allt komma fram.
Jag har gjort det nu o det var längesen jag mådde så bra som det gör nu.
Testa!
O kom ihåg. Lugn o ro o själavård.
Puss å kram!!
Var rädd om dig! <3

6 Carro:

Om det var du som satt på buss 45 idag måste jag säga att du är sjukt vacker och söt. Massa kramar till dig. Kanske vågar mig fram och ge dig en kram nästa gång. :)

7 Elin:

Hej fina du! Vill bara säga att jag känner igen mig i vartenda litet ord som du skrivit på bloggen. Jag har suttit å Sitter faktiskt i exakt likadan sits som dig. Det är så synd att någon som är så begåvad å smart som du, ska behöva gå igenom något sånt här. En sak som du verkligen måste tänka på, är att inte ge dig själv skulden för allt som hänt. Se dig själv som en kämpe och som en krigare som orkar gå igenom något sånt här å även uttrycka dina känslor o tankar öppet på en blogg, det är jävligt starkt å det är nog inte många som skulle orka gå igenom det du gör. Det är en fas i livet just nu å jag lovar dig att det kommer vända. Imorgon eller om ett år. Men det kommer bli förändring och du kommer börja må bättre. Du måste bara ha tålamod å inte ge upp. Och tänk inte på någon annan, än dig själv, för DU är det viktigaste som finns i DITT liv. Jag hejjar så starkt på dig och kommer följa din resa. Man kommer till den punkten där man känner att man inte orkar mer, men när den stunden väl kommer så tänk på att du faktiskt fortfarande lever å att du fortfarande står på dina fötter. Du är starkare än vad du tror. Kram på dig fina fina fina du <3

Kommentera här:

Follow on Bloglovin