Backe upp och backe ner

Jag tror seriöst att det vilar en förbannalse över mig. Har ju tappat två mobiler inom lopppet om några veckor, men så fick jag ju en lånemobil. Men jag fick mig ett sådant där underbart ryck och kastade mobilen i golvet. Så hela glaset sprack. Likt mitt hjärta. Shit vad deep. Lol. 

Jag är inne i en sån vansninnigt vidrig svacka nu. Fan. Är så vansinningt arg, ångestfylld, besviken och deprimerad. Som in i helvete alltså. Gick bananas ikväll/natt, det gick liksom inte att leva mer för stunden. Trots lugnande, injektioner, en gummihandske fylld med vatten och underbar personal var det på pricken att VI tog igenom oss det. Men VI gjorde det. 

Hade läkarsamtal idag(igår). "Överläkare S" 75+, opererat sin rygg nyligen och hade dålig hörsel. Inte för att jag vet vad det hade med samtalet att göra, men det var vad hon sa. Lyckades i alla fall manipulera bort X-vaket "Du måste lova på heder och samvete att du inte skadar dig själv" yäh right. Vad f*n går livet annars  ut på när man mår piss, i mitt fall i alla fall. Den här överläkaren är här några gånger per vecka och har fullt upp. Idag blev det ett hela 10-minuters samtal. Fem minuter nästa gång? Har psykiatrin hört talas om VÅRDPLAN? Kanske inte, får väl ta upp det nästa gång. 
 
Nu har jag i alla fall X-vak igen eftersom jag hade så mycket ångest förut. Jag skadade mig faktiskt inte, kastade ingenting i golvet och gjorde inget annat dumt. Men nu sitter det så snällt en medelåldersman i fåtöljen och läser någon gammal tidning från 2008. Förstår inte grejen med X-vak, visst om man försöker begå självmord inne på avdelningen eller är extremt våldsam.





Kommentarer:

1 Åsa:

Hej vännen,
jag skulle vilja höra vad du gör för att må lite bättre?
Tar du några promenader, tränar du något, är du kreativ och skapar, typ som smycken eller målar, Vad drömmer du om att jobba med?
Ett bra tips när du blir galet arg på allt, kan du inte ladda ur det på en boxningssäck? Gå ner i gymmet och köra ett grymt bra träningspass?

Träning ger oss endorfiner, den kommer ge dig det också, du är absolut inget undantag.Endorfiner gör att du känner dig gladare.
Börja småskaligt, försök lägg upp ett schema för veckan med vad du vill åstadkomma. Rutiner är viktigt för alla och ännu viktigare när man inte mår bra.
Ofta kan man känna jag har iiiingeeen jävla lust. Det är då du gör det iaf. Å det är då du får endorfinerna, som får dig att må bättre än innan.
Snälla..prova fining. Tänk om det kan vända livet?
Sen vill jag rekommendera dig en bok som heter
The Secret.
Läs den.
Kram


Svar: Jag svarar senare ikväll! Kram på dig finaste Åsa. Dina kommentarer värmer så mycket <3
ANTECKNAT

2 Åsa:

Det är fint att han sitter där...för din skull <3
Kram Åsa

3 Skåne:

Hej hopp!
Haha! Du och mobiler går inte riktigt ihop verkar det som.
Kanske kunde du få jobb som någon sådan där mobiltestare, kolla hur mycket telefonerna tål:-)
Den där läkaren du träffade verkade ha fullt upp med sig själv och som du säger, det där med vårdplan ser ju rätt avlägset ut.
Men ge dig inte, bara jaga på dem!
Glad att höra att du tog dig igenom ångestanfallet.
En fråga bara. Vad har man gummihandsken till?
Jag hade nog mer gillat vattenballonger som jag kunnat kasta på folk:-)
See you later alligator!

Svar: Näe, jag och mobiler är ingen bra kombo må jag säga.Gummihandsken fyller jag med vatten, så att jag har något att "pilla" och "trycka" på. Det känns avslappnat. Testa gärna själv! Kram
ANTECKNAT

Kommentera här:

Follow on Bloglovin