11 saker ni antagligen inte visste...

- Jag dricker ca 1,5L Cola Zero om dagen
- Jag avskyr russin
- Jag har världens dille på banan-chips
- Inom loppet av en vecka, nyligen, tappade jag min iPhone i vatten två gånger. Först dök den ner i toan för att några dagar senare dyka ner i kanalen(men då gick den tyvärr inte att rädda. Rätt så förståeligt)
- Det är världens bråk mellan Soc och psykiatrin om vem som ska betala vad(nähe :PpPp). Vad jag ska ha för hjälp. Vad jag har för diagnoser. Alltså på riktigt, de har suttit i dagar, veckor och månader och diskuterat utan att komma överens eller komma fram till något konkret. 
- Soc är nu uppe i nio orosanmälningar från diverse myndigheter/läkare/mm. 
- Många av er verkar tro att jag inte gör något för att ta emot hjälp, eller vill ha någon. Men så är det alltså inte. Jag har gått på säkert 15-20 olika möten den senaste månaden. Allt ifrån möten där vi pratar utredningar till nätverksmöten. Alla är överens om att jag behöver hjälp NU och att de är medvetna om att jag vilken dag som helst kommer ge upp. Går därför till BUP/psykiatrin nästan dagligen och har kontakt med soc flera gånger i veckan. 
- Jag har nyligen brytit kontakten med min "mamma"
- Jag tar väldigt tunga mediciner för tillfället. Sluddrar, ser allmänt groggy ut och känner mig som en zombie. 
- Min självmordsplan känns och är alldeles för bra för att vara sann. Jag har äntligen hittat det "rätta". Det som blir så bra det kan bli. Men, jag försöker med alla medel att försöka överleva och ta mig igenom den här skiten. 
- Jag läser alla era mejl och kommenterar. Men jag är otroligt dålig på att besvara dom. Ni ska veta att varenda ord, mening och "besök" betyder guld för mig. På riktigt. Ni SKA veta det. Det är inte klokt vad underbara läsare jag har. Kärlek till er! 

Kommentarer:

1 Skåne:

Hej hopp!
Det går knappast att säga att du saknar sysselsättning om dagarna.
Jag hade blivit vansinnig på alla möten där folk inte verkar kunna få tummarna loss,
Intressant att få läsa lite mer om dig och vad du gillar/ogillar.
Hoppas att nästa mobil blir mer vattentålig:-)
Roligt att höra att du uppskattar oss läsare, vi gillar dig oc

2 Emma:

Jag brukade också dricka så där mycket cola zero, haha. Men har dragit ner. Surt med telefonen :-(.
Bra att du har brutit med din mamma för tillfället. Ni behöver båda bli hela innan ni kan umgås på bra nivå, tror jag.
Kan du inte sluta tänka på olika alternativ att ta livet av dig. Är du inte minsta nyfiken vad livet har att ge? Du är så ung och även om livet känns extremt jobbigt nu, så kan det och helt övertygad om att det kommer att bli bättre. Men du skulle behöva komma till bra miljö och minska ner tabletter och bara ta det som är absolut nödvändigt. Tror att du får tok för mycket tabletter just nu...
Styrkekramar och kämpa <3!!!

3 Åsa:

Att ta livet av sig är inte svaret..då får du ju aldrig veta hur bra det kommer att bli.
Att ta livet av sig är aldrig svaret.
Jag blir så förbannad över att det är sånt jams mellan psykvården och soc..så jävla arg!
Vem ska betala???? Båda två å ge dig den hjälp du behöver..Punkt!
Kramar Åsa

Kommentera här:

Follow on Bloglovin